4 Temmuz 2013 Perşembe

Çilek Reçeli :]


Merhabalar...
Şu görüntüde ki güzelliğe bakar mısınız. Kırmızı ve beyazın o muhteşem birlikteliğine doyum olmuyor bence... Şimdi efendim gelelim bu güzelliğin tarifine ve sonucuna :P Malum çilek reçeli tarif edeceğim ama çok önemli bir ayrıntı var ki oda şu; kendi elceğizlerimle bahçeme ektiğim çileklerin reçeli bu... Öyle kilo kilo değil sadece bir tabakçık oldu ama olsun biz onu tadına vardık mı siz ona bakın:) Önce çilekleri topladım ve güzelce ayıklayıp yıkadım. Minik minik öyle güzeller ve nefis kokuyorlar ki... Yarım kilo kadardı çileğim. Bende 450 gr kadar şeker ekledim... Biraz bekliyoruz hafif sulanması için. Sonra ocağa alıp köpüklerini toplaya toplaya bir güzel kaynatıyoruz. Çileklerin renkleri dönüp yumuşayıncaya kadar pişirip üzerine bir tatlı kaşığı limon suyu döktüm. Gerçi hiç gerek yoktu bırak reçelin bozulmasını bir vardı bir yoktu mübarek :)) İşte geleneği bozmayayım dedim.

Gördüğünüz üzere yanda pişiyor reçelim :) Üzerinde ki köpükleri toplayım onlarıda yedim vallahi :) Eninde sonunda en altta ki bir kase reçel oldu. Mümkün olsaydı da herkese tattırabilseydim...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çiğ Tanesi Gibi

Bazen ustaca atamazsın adımlarını Hislerinle ve telaşla hareket ettiğinde Sendelersin ister istemez Ve fark edilir bu kimilerinc...