27 Haziran 2015 Cumartesi

Üzümlü Kek =]

Merhabalar =]
Evet her yaştan kek canavarına hitap eden müthiş bir lezzet; üzümlü kek :) Çok severim ve de uydurup da tutturunca daha da bir bayıldım bu keke hi hi :) Annemler gelince yapayım da çayımıza arkadaşlık etsin istedim. Neyse girdim mutfağa, buldum bir tarif baktım o yok bu var, şu yok öbürkü var kafama göre toparladım malzemeleri ;) Neyse karıştırdım attım fırına sonra içeri geldim annem "Bu sürede ben malzemeleri toparlardım ancak" dedi, bende "Vallahi uydurdum anneciğim, inşallah bişeye benzemiştir" dedim. Benzedi cidden herkeste beğendi, demek ki yeterince sevgimi katabilmişim <3 Haydi sizde girin mutfağa, uydurun birşeyler...

Malzemeler:

1 su br. sıvıyağ
3 yumurta
2 su br. un
3 yemek kş. yoğurt
1 pk. kabartma tozu
1 pk. vanilya
1 su br. şeker
1 su br. kuru üzüm

Yapılışı:

Cam bir kap içinde yumurta, yağ ve şekeri yüksek devirde iyice çırpıyoruz. Sonra kabartma tozu ve vanilyayı katıp çırpıyoruz. Sonra unu ilave ediyoruz. Normalde tarifte yoğurt yoktu. Karışım katı olduğu için ben bu aşamada üç kaşık yoğurt kattım, iyide oldu ;) Ve en son olarak üzümleri ekliyoruz. Kek kalıbımıza döküp önceden ılınmış 170 derecelik fırında ortalama 45 dakika pişiriyoruz. Ilk 25 dk fırının kapağını kesinlikle açmıyoruz. Ve pişip pişmediğini öğrenmek içinde bay kürdandan yardım istemeyi unutmuyoruz...
Mmmmm mutfağınız misss gibi koktu şimdiden :)
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çiğ Tanesi Gibi

Bazen ustaca atamazsın adımlarını Hislerinle ve telaşla hareket ettiğinde Sendelersin ister istemez Ve fark edilir bu kimilerinc...