9 Temmuz 2015 Perşembe

Kolay Yaz Türlüsü =]


Merhabalar...
Işte size leziz ve kolay bir yaz yemeği :) Bende ki tarifler hep kolay, herkes yapabilsin diye.. Malum internette çok entrikalı tarifler var... Yahu basiti yapamayan, mantığı kapamayan onları nasıl yapsın.. Ayrıca bir malzeme listesi var, mübarek sanki market açıyoruz :P Neyse konuyu saptırdım, durun yemeğimize döneyim. Bu canım yemeği soğuk sıcak tüketme şansınız var zeytinyağlı olduğu için. Ben en çok yeni pişmiş ve dinlenmiş ılık halini seviyorum.. Uç noktalarda yaşamayı sevsemde, ortayı bulmanın doğru olacağını düşünüyorum yaşamda.. Azıcıkta felsefe kattık hadi bakalım gelelim tarife...

Malzemeler:

2 orta boy patlıcan
2 orta boy kabak
1 büyük kuru soğan
1 büyük domates
2-3 diş sarımsak
1 miktar tuz
1 tatlı kş. şeker
1/2 çay br. sıvıyağ (Ayçiçek ya da zeytinyağı)
1 su br. sıcak su

Yapılışı:

Öncelikle sebzelerimizi iyice yıkıyoruz. Ve patlıcanları alacalı soyup boylamasına ortadan ve yandan dikdörtgen kesitler haline getirip tuzlu soğuk suda içinde ki acıları atsınlar diye bekletiyoruz. Bu arada bizde de etki eder mi acep bu tuzlu su, diye düşünmeden edemedim ;) Sonra yağı tencereye alıyoruz. Soğanı piyazlık yani yatay olarak ince ince doğruyoruz. Kavurmaya alıyoruz. Sarımsakları da bu esnada diş diş atabilirsiniz. Ben çok kavuruyorum daha lezzetli oluyor kanımca.. Ve muhteşem kabakları kabuğunu soymadan verevine doğruyoruz. Biraz irice doğrayın, çabuk pişeceği için dağılmasınlar. Soğan kavrulunca içine kabakları, suyunu iyice sıktığımız patlıcanları, tuz ve şekeri ilave edip güzelce harmanlıyoruz. Kapağı kapalı olarak çiğ kokuları çıkana kadar kavuruyoruz. Sonra arzu edilen şekilde doğradığımız domateside ilave ediyoruz. Salça demeyin, asla aynı lezzette olmuyor. Yani yenirde boşverin, zor yol her daim lezzete götürür ;) Neyse domateslerde pişmeye başlayınca üzerine sıcak suyuda ekliyoruz. Ve kapağı kapalı, kısık ateşte rengi, şekli, kokusu yemek görünümünü alana kadar pişiriyoruz. Çok konuşup uzattım ama yaparken kolay olduğunu göreceksiniz :) Bakınız oğlumda gayet sevdi ve afiyetle yedi, sağlık olsun inşallah...
Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çiğ Tanesi Gibi

Bazen ustaca atamazsın adımlarını Hislerinle ve telaşla hareket ettiğinde Sendelersin ister istemez Ve fark edilir bu kimilerinc...