9 Temmuz 2015 Perşembe

Topik Tatlısı =]


Merhabalar...
Internetten tarifi tesadüf buldum ve denedim bu tatlıyı. Gayet kolay ve de kısa sürede hazırlanıyor. Limon kabuğunu ben ekledim hamura, çünkü yumurta kokusundan hoşlanmayan bir bünyeye sahibim. Arzunuza bağlı, damak sizin zevk sizin...

Malzemeler:

Hamur için:
1 kahve fincanı yoğurt
1 kahve fincanı sıvı yağ
1 kahve fincanı toz şeker
1 tane yumurta
1 limon kabuğu rendesi
1 pk. kabartma tozu
1 pk. vanilya
1,5 su bardağı irmik
2,5 su bardağı un

Üzeri için:
1/2 su br irmik

Şerbeti için:
2,5 su br toz şeker
3 su br su
1 tatlı kş. limon suyu

Yapılışı:

Öncelikle şerbetimizi kaynatmak üzere şeker ve suyu ocağa alalım. Hafif bir yoğunluk sağlayana kadar kaynatıp limon suyunu ekleyelim. Biraz daha kaynatıp altını kapatalım. Ilınmaya bırakıp geçelim hamurumuza. Fotoğraftaki sıralamaya göre anlatıyorum;) 


1- Yumurta, şeker, yoğurt ve yağı bir kaba alıyoruz.
2- Iyice çırpıp, homojen bir sıvı elde ediyoruz.
3- Karışıma un, irmik, kabartma tozu ve vanilyayı ilave ediyoruz. Güzelce yoğuruyoruz.
4-Benimki yoğurulunca bir tuhaf oldu ;) "Ben kalori canavarıyım" gibilerinden tip tip bakmaya başladı.
5- Yaratık hamurumuzu sürekli ikiye bölerek ceviz büyüklüğünde toplar yapıyoruz. Benim ki 32 adet oldu. Ve irmiğe bulayıp tepsiye dizip fırınlıyoruz.
6- Yaklaşık 180 derece sıcaklıkta ortalama 40 dk pişmiş kurabiye görünümlü şirinlerimiz oluyor. Ve şerbetiyle kavuşma kabımıza alıyoruz bu şirinleri :)
7- Fazla sıcaklığı gitsin diye 1-2 dk bekleyip şerbetimizi üzelerine döküyoruz. Ve şerbeti çekmesi için 2 saat kadar bekletiyoruz.
8- Sonucumuz gayet güzel :) Çok yumuşak olmayan leziz tatlımız yenmeye hazır, afiyet olsun...

Not: Yumuşak olmasını isterseniz şayet, sıcak şerbeti soğuk tatlı üzerine dökün ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çiğ Tanesi Gibi

Bazen ustaca atamazsın adımlarını Hislerinle ve telaşla hareket ettiğinde Sendelersin ister istemez Ve fark edilir bu kimilerinc...