4 Mayıs 2016 Çarşamba

Çocukluğumdan Bir Demet...

Büyüdüm.. Koskocaman yaşanmışlık oldum dünyaya ait.. Bedenim, aklım ve mantığım aldı başını gitti.. Hele bir yerden sonra hızına yetişemez oldu benliğim.. Olgunlaştım ve biraz daha katılaştım sanki Birazcıkta acımasız mı oldum ne? Aynaya baktığım her vakit yeni beni gördü gözlerim. Minicik değişimler farkettim bedenimde.. Bazen sevdim, bazen görmezden geldim yaşlanmışlıklarımı.. Düşündüm kendimi izlerken.. Aldığım nefes bedava mı gerçekten? Omuzlarıma bir sürü sorumluluk asıldı o nefese karşılık! Bedelini ödemeden soluk almak yasaklı! Fakat burada ki tek fark şu ki; ödeme bitince, nefeste kesiliyor... Büyümeyen tek birşey vardı; Duygularım! Çocukluğumda ki kadar masum O zaman ki kadar neşe dolu olmasada, Hala duygularım minicik, ve öyle kalacak inanıyorum.. Belki gözlerimin içiyle gülemiyorum şimdilerde ama olsun.. Mesela şu boru çiçeğini burnuma yapıştırsam, yine gülerim aynı o zamanki gibi smile ifade simgesi Bu aralar yolu yarılamanın verdiği hazzı; gurur ve hüzün arasında paylaştırma telaşındayım. Birazda ikinci yarıya geçmişliğin korkusu var frown ifade simgesi At koşturur gibi yaşamışım, şimdi algılıyorum.. O ara hatırlıyorum da, geçsin derdim de geçmezdi zaman.. Bahçede otları koparıp birbirimize atardık kardeşimle, arkadaşlarımla.. Kimisini dişlerimin arasında tutardım, çok severdim.. Meğer daha çok sevmem gerekirmiş! Şimdi hala bu otlara dokunduğum anda ki his mutluluk veriyor smile ifade simgesi Incecik diken diken bir sevimlilik.. Çocukluğum; bu ara sana çok ihtiyacım var frown ifade simgesi O dev akasyanın serinliğinde terli terli börek yemeye ihtiyacım var.. Ama öncesinde, o ağacın olduğu parkta ki demir salıncağın gıcırdayan sesinde gökyüzüne bakarak sallanmalıyım.. Sonra çocukların kuytu bularak idrarını yaptığı, iğrendiğim halde yinede büyük bir zevkle sürünerek geçtiğim o tünelin içinden geçmeliyim... Ahhh ne güzeldi parkta oynamak, ne severdik Hepimizin içinde hala parkta oynama ihtiyacı varken, niçin oynamamız yasaklı? Sırf annelerimiz, babalarımız yaşlandı diye mi? Yaşanmışlık utanmayı niçin peşinde sürüklüyor sürekli, hiçbir mana bulamıyorum! Ben kaydıraktan kaymak istiyorum; hemde ellerim havada, bas bas bağırarak smile ifade simgesi Mesela şu kuş üzümü sarmaşığının altında yeniden koşturmak, dinlenmek istiyorum.. Tam ismi ne bu bitkinin bilmiyorum, ben öyle diyordum. Siyah siyah tanelerini borudan atardık. Doğal ama bir o kadar acıtan mermiler.. Şimdilerde o acıyı özleyeceğim aklıma gelmezdi frown ifade simgesi Yerini çok daha ağırları alınca, yüzüme vurdular hatıralarım… Ve hanımeli… Ahhh canım, kokusuna öldüğüm hanımeli.. Minicik balını tadabilmek için kaç çiçeğin katili olurdum smile ifade simgesi Ne çok severdim, hafızama kazılıdır o baygın koku.. Çocukluğumun kokusu… Kokular bence en önemli hatıralardır.. Çünkü bir anda, o ana götürürler insanı.. Hemde isteyip istemediğimizi sormadan... Çocukluğuma dönmeyi ne çok isterdim.. En çokta, çocuğumla çocukluğuma dönebilmeyi isterdim.. Ki onunla yorulmadan koşup oynamanın tadına varabilir Bir zamanlar çok neşeli gülücükler saçabildiğimi ispatlardım.. Ve bende ki o terli iştahı gördüğünde, o da böreğini daha iştahlı yiyebilirdi.. Kim bilir...

Özgül
Mayıs / 2016






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çiğ Tanesi Gibi

Bazen ustaca atamazsın adımlarını Hislerinle ve telaşla hareket ettiğinde Sendelersin ister istemez Ve fark edilir bu kimilerinc...