19 Nisan 2013 Cuma

Salataların Şahı Kısır :]

Merhabalar....
En sevdiğim yiyeceklerden biridir kısır... Çevremdeki tepkiler genelde "ellerine sağlık çok güzel olmuş" şeklindedir. Aslında çok basit ama nedense çoğunluk bu salatayı yapmak istemez. Çeşit çeşit yapım şekli olsa da ben bu halini çok seviyorum... 3 kişilik bir çay faslını doyuracak tarifi veriyorum. Ama siz " yok arkadaş ben zaten kendim 3 kişilik yerim " derseniz o zaman ölçüyü artırın :P

Malzemeler:
1 su br ince bulgur (köftelik)
1 su br kaynar su (cıssss)
5-6 dal taze soğan
5-6 yaprak kıvırcık
1,5 çorba salça
3 çorba kş sıvıyağ
tuz, karabiber, pul biber

1 küçük limon

Yapılışı: Öncelikle salatayı yapacağımız genişçe bir kapta bulguru kaynar su ile haşlıyoruz. Ve suyunu tamamen çekip soğuyuncaya kadar bekliyoruz. Daha sonra üzerine salça ve yağı ilave edip iyice harmanlıyoruz. Ve diğer yanda soğan ve kıvırcığı ince ince doğrayıp salatamıza ekliyoruz. Limon, tuz ve baharatlarda eklendi mi işlem tamamdır. İşte kısırın en basit ve bana göre en leziz hali:)

Not: Eğer kısıryusu çay saatinizden önce yaptıysanız limon ve tuzu eklemeyin derim. Yeşilliklerin sönmemesi açısından:) Ben derim siz yapmazsınız o zaman benden mesuliyet gider :) Sönük kısıryus çok kötü olur be :P

Afiyet Olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çiğ Tanesi Gibi

Bazen ustaca atamazsın adımlarını Hislerinle ve telaşla hareket ettiğinde Sendelersin ister istemez Ve fark edilir bu kimilerinc...