4 Nisan 2013 Perşembe

Sizi gidiler sizi !!


Merhabalar…
Sizlerle evde yaptığım yoğurt hakkındaki son dedikoduları paylaşmak istiyorum:) Şimdi ev yoğurdum normalde 4 saatte tutar ve de çok katı olmazdı. 4 saatten fazla yuvasında kalırsa da hemen ekşimeye başlardı. (Hatta ben o halini daha çok sevenlerdenim, ayranı inanılmaz güzel oluyor he he) Ama bu son sefer yaptığım yoğurt hem çok katı oldu hemde çok tatlı, nasıl mı?
İşte size tarifi; Marketten aldığımız çok popüler falanca marka yoğurttan maya kullandım; sonuç gördüğünüz gibi mükemmel :) Amaaaaa bana göre yoğurdun ne kadar değiştirilmiş olduğunun kanıtı !!! Maceraya bakın sizde bana hak vereceksiniz; sütü her zaman ki sıcaklığına getirip yuvasına yerleştirdim, kendi mayam bittiği için mecburen hazır yoğurdu maya olarak kullandım. Sonra aradan 4 hatta 5 saat geçti yoğurt oldu diye yuvasından çıkarmak isterken sütün aynı pozisyonda durduğunu gördüm :O Bildiğiniz süt yani :)Tekrar ısıttım ve aynı yoğurtla gece tekrar mayaladım ve bu sefer tam 9 saat yuvasında kaldı !!! Düşünün toplamda 14 saatte mayalanmış oldu. Kendisi yoğurt süsü verilmiş değişik bir madde olduğundan mayalamayı bilmiyor, o da halinden memnun değil ama ne yapsın.. İnsanoğlunun vücudunu değil cebini iyileştirmeye odaklamışlar garibi:) Neyse devam edelim; vee kapağı açtığımda bu katı ve tatlı market yoğurdu ile karşılaştım :) Olacak iş mi, ama oldu işte… Kim bilir bu pek muhterem market yoğurtlarında ne gibi katkı maddeler var ki benim yoğurdumu bile etkilediler :( 

Sizi gidiler sizi !!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çiğ Tanesi Gibi

Bazen ustaca atamazsın adımlarını Hislerinle ve telaşla hareket ettiğinde Sendelersin ister istemez Ve fark edilir bu kimilerinc...