5 Nisan 2013 Cuma

Saygıdeğer Büyüğümüz Ev Baklavası :]


Merhabalar...
Bugün zor gibi görünen bir görevi annemin ve yeni dostum merinin yardımlarıyla hallettim sayılır:) İlk sefere göre tabi birkaç kusurumuz var; saygıdeğer büyüğüm baklavadan özür diliyorum bir daha ki sefere çok daha iyi sonuç çıkaracağıma söz verdiyorum icabında:))) Evet yanlış duymadınız bir daha ki sefer diyorum, çünkü insanın evinde bir tepsi ev baklavası her an yenmeye hazır olunca iyi oluyormuş:))) Var mı ev baklavası gibi ? Oğlum İlke baklavayı hiç yemezdi bunu mis mis diyerek yedi :)) (Bu arada tarifim Annemin Rahmetli Sevgi Yengesinden kalma; Onu da buradan hatırlamış oluyorum. Çok iyi bir insandı, nur içinde yatsın inşallah...)

Malzemeler:
Hamuru için;

1 yumurta
1 su br süt
1 çay br sıvı yağ
1çorba kş sirke
1 çimdik tuz
Aldığı kadar un (Ben 5 br kadar koydum)
Nişasta (Açarken kullanıyoruz)
Şerbeti İçin;
1 kg şeker - 1,2 lt su - 1 çorba kş limon
İçine istediğimiz malzemeyi koyabiliriz ben ceviz ve fındık karışımı kullandım.
Üzeri İçin; 200 gr margarin ya da tereyağ (eritilmiş)
Yapılışı: Öncelikle hamur malzemelerimizi karıştırıp güzelce yoğuruyoruz. Sonra hamurumuzu 1 saat kadar dinlendiriyoruz. Daha sonra hamuru her biri ceviz büyüklüğünde 10 ar tane parçadan oluşan 3 bölüme ayırıyoruz. Birinci bölümdeki parçalarımızı tabak büyüklüğünde açıp aralarına nişasta sürüp hepsini birden açıyoruz. Sonra tepsimize döşüyoruz. Fazla kenarlarını kesip tekrar tepsiye koyuyoruz. Üzerine dövülmüş cevizin yarısını serpiyoruz. Sonra aynı işlemleri ikinci bölümde ki parçalar için uyguluyoruz kalan cevizide serpiyoruz. En son üçüncü 10 parçayı da tepsiye döşedikten sonra baklavamızı istediğimiz büyüklükte ve şekilde kesiyoruz. Ve üzerine erimiş yağımızı döküp 10 dk dinlendiriyoruz. Sonra 170 derecede kızarana kadar pişiriyoruz. Baklava pişerken bir yandan da şerbeti kaynatıyoruz. Fırından çıkan baklavamızı soğutup üzerine sıcağa yakın şerbeti döküyoruz. Ve güzelce şerbeti çekmesi için dinlenmeye bırakıyoruz... Sonrada afiyetle yiyoruz:)
Afiyet Olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çiğ Tanesi Gibi

Bazen ustaca atamazsın adımlarını Hislerinle ve telaşla hareket ettiğinde Sendelersin ister istemez Ve fark edilir bu kimilerinc...